Tuesday, September 11, 2012

Randomness

Pernah tak ada perasaan sunyi bila tak ada someone untuk berborak bila bangun tidur, bila makan, bila menghadap laptop?

Yes, aku ada perasaan tersebut petang tadi sebab harini aku off day, so aku tak payah pergi kerja waktu orang sepatutnya pergi kerja and tak ada orang dekat bilik and aku sunyi,yes SUNYI.

Selalunya bila aku sorang-sorang dekat bilik, menghadap laptop adalah rutin aku sebab sekarang tidur bukanlah benda utama yang aku buat bila bosan.

On laptop, first thing first aku akan bukak facebook and twitter, tapi siapa menang? Of kos la twitter, aku boleh biar twitter tu on selama laptop aku on, tapi facebook tak, sejak dua menjak ni aku cepat naik bosan dengan facebook, perkataan yang kerap keluar dari mulut aku bila baca status dekat facebook adalah "fake".

Then disebabkan harini adalah hari selasa, so semua orang pergi kerja, posting and lectures and facebook and twitter akan remain the same post dari pukul 2 sampai lah 5 petang. Agaknya yang update2 status tu pun macam aku, cuti. So, aku pun geledah lah file movie dan belek2 movie yang nak di pasang untuk menghilangkan bosan, tak sampai 20 minit aku dah tutup balik, itulah salah satu kelemahan aku, aku tak suka tengok movie sorang2 unless movie tu movie kelakar. Kalau movie sedih, cintan-cintun, seram tak sampai 20-30 minit aku dah tutup.

Aku jeling jam, 3.45 petang and roomate aku yang kerja pagi tak balik2 lagi maybe ward busy sebab sekarang dia on management posting. Aku tunggu lagi sampai 4.20 baru dia balik.

Macam biasa lah aku akan tanya kenapa balik lewat walhal aku dah tau kenapa,mesti busy buat admission and siapkan report. Start je roomate aku bukak mulut jawab soalan aku dia tak henti-henti bercakap cerita kenapa balik lambat, tadi dekat ward buat apa, staf **** macam **** sebab marah2 dia suruh dia siapkan itu,ini, then sambung lagi pasal staff **** yang tak nak supervise dia serve medication and bla..bla..bla.

Tiba-tiba aku decide nak tidur haha, jahat roomate macam aku ni. Roomate aku senyap bila aku tak respon setiap perkataan yang dia cakap. And both of us tidur.

Bangun dari tidur baru aku teringat aku tak solat asar lagi so aku cepat2 solat and terus solat maghrib. Bilik sunyi sebab roomate aku tidur. *krik,krik* (bunyi cengkerik sebab sunyi sangat).

Tiba-tiba roomate aku bangun and sambung bla,bla,bla pasal jagung, lampu toilet, and macam-macam lagi. Tiba-tiba aku rasa nak sambung tidur balik hahaha...

Aku rasa dia kena bercakap dengan talking tom cats and tengok how it feels bila ada benda non-stop talking dekat kau. Mesti tak sampai 10 minit dia dah senyap hahahaha.


Bak kata abang sedara aku, kecik-kecik dulu aku pun mulut murai . Agaknya ini hukum karma bagi aku.WHAT???

No comments:

Post a Comment