Sunday, October 30, 2011

brittle teeth and dentist

to be exact ada misi tersembunyi masa balik rumah 2 hari lepas....for seeking dentist treatment,kenapa x jumpa dentist dekat PJ je?

jangan nak buat lawak,hari tu teman kawan aku extract gigi dia pun dah seratus lebih,kalau kat klinik swasta k.pilah baru 20$..beza x beza,yelah kalau dah student buat lah cara student,elaun x sebarapa kalau dah tolak jumpa dentist tengah bulan makan biskut marie cicah kopi O lah jawabnya...

so,disebabkan mak amatlah mementingkan kesihatan anak-anak dia x kira kesihatan tubuh badan mahupun gigi (nama pun mak),so mak lah tempat pertama aku cakap gigi aku pecah,makan nasi haritu pecah dah,ni makan mamee monster tu pun pecah,,,rapuh habis gigi aku macam gigi orang tua.

kawan aku cakap aku x cukup calcium,,yang aku minum tiap-tiap hari tu apa?bukan calcium ke namanya,,haish,,mungkin juga dah time untuk gigi aku di service,sebab tu dia boikot pecah secara berjemaah.Pandai sesangat,tahu-tahu je aku akan terus jumpa dentist..gigi siapa lah ni~~

so disebabkan ada dua kawasan gigi yang dah boikot untuk pecah secara berjemaah,so  secara x langsung aku kena tampal dua tempat lah,padahal yang satu tu dentist dah letak dressing,dressing ni tahan 2-3 bulan je bak kata dentist,tapi ianya bertahan selama 5 bulan wohoo...tapi last-last pecah jugak,haisyyy



apa macam?berbaloi x?kat pilah je ada ni


 so tahun ni je aku dah jumpa dentist 3 kali..3 kali bagi seorang yang normal macam aku tanpa pakai braces.yelah kalau sesiapa pakai braces tiap-tiap bulan kena jumpa dentist,kalau dah tiap-tiap bulan,setahun mau tak 12 kali..

tapi satu je aku tak berkenan dengan dentist ni,sebab dia examine gigi aku tanpa pakai gloves..TANPA GLOVES....tapi dia buat fillling x sampai 10 minit untuk kedua-dua gigi aku,clap3....(tepuk sambil berdiri hormat) tanpa rasa sakit..yes aku akui takut nak tampal gigi sebab selalu dentist tampal plus rasa sakit siap ada ngilu lagi..memang ngeri~~

siap ada efek matahari menyinar menggambarkan aku datng time matahari malu-malu lagi nak keluar


 next time nak buat scaling pulak,,Dr.Cheng saya dah promote klinik doktor,next treatment free okeh?

P/S:baru aku sedar ALLAH pinjam kan gigi ni sekejap je untuk aku,so aku kena jaga baik-baik(sambil kunyah chewing gum)..

No comments:

Post a Comment